شرکت کیمیا پالایش مانا (بازرگانی عبدالهیان)

بازار کربن در سال 2021 بیشترین رشد را تجربه کرده است

انتشار در

بازار کربن رشد ناشی از افزایش مقررات در مورد انتشار جیوه و مزایای کربن فعال، تقاضای بالا برای کربن فعال، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌ توجه توسط تولیدکنندگان برجسته، افزایش کاربرد کربن فعال در صنعت تصفیه آب، تصفیه هوا و گاز، خودرو و در نهایت بخش تصفیه آب بیشترین سهم بازار را در سال 2021 داشت. بعدازآن بخش خودرو سریع‌ترین بخش در حال رشد در بازار جهانی طی سال‌های 2021 – 2028 است.

آمارها

سایت PRNewswirs در 14 مارس 2022 آخرین مطالعه تحقیقاتی خود را در مورد پیش‌بینی بازار کربن فعال تا سال 2028 – تأثیر COVID-19 و تجزیه‌ و تحلیل جهانی بر اساس نوع (پودر، گرانول، گلوله، و غیره) و کاربرد منتشر کرد. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کربن فعال از 4.35 میلیارد دلار در سال 2021 به 8.26 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد. انتظار می‌رود که از سال 2021 تا 2028 رشدی معادل 9/6 درصد را در بازار کربن تجربه کنیم.

در سال 2020 آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم از بازار جهانی کربن فعال را در اختیار داشت. چین و هند دو تولیدکننده اصلی کربن فعال در سطح جهان هستند. در هند، صنعت تولید کربن فعال یکی از صنایع با رشد سریع است. صنعتی شدن رو به رشد در این منطقه و افزایش ابتکارات دولت برای تصفیه زباله‌های صنعتی باعث مصرف کربن فعال شد. افزایش جمعیت و تقاضای زیاد برای تولیدات صنعتی و کشاورزی باعث رهاسازی زباله در منابع آبی می‌شود. با توجه به افزایش تقاضا برای آب در صنایع مرتبط با بازیافت زباله به نسبت زیادی و صنعت تصفیه آب در آسیا و اقیانوسیه رشد پیدا می‌کند. کربن فعال برای تصفیه آب بسیار استفاده می‌شود. انتظار می‌رود که این امر به رشد بازار در منطقه کمک کند.

انتشار جیوه از نیروگاه‌های زغال‌سنگ برای محیط‌ زیست و سلامت انسان خطرناک است. بسیاری از کشورها مقرراتی را در مورد میزان سموم آزادشده از این نیروگاه‌ها وضع کرده‌اند. کشورهای درحال‌توسعه هنوز چارچوب‌های قانونی یا نظارتی در مورد جیوه ایجاد نکرده‌اند. بااین‌حال، قوانین مدیریت جیوه برای جلوگیری از انتشارات مضر طراحی‌ شده است.

چین اقداماتی را برای جلوگیری و کاهش آلودگی توسط جیوه از طریق چندین دستورالعمل، قوانین و اندازه‌گیری‌های دیگر انجام داده است. از فناوری‌های کنترل پیشرفته، ازجمله سخت‌افزار و نرم‌افزار، برای کاهش انتشار جیوه استفاده می‌شوند. کربن فعال یکی از برجسته‌ترین مواد مورداستفاده در سخت‌افزار این فناوری‌ها برای فیلتر هوا است. مقررات کنترل انتشار جیوه برای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از مسمومیت با جیوه در بسیاری از کشورها افزایش‌یافته است. به‌عنوان‌مثال، ژاپن سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در مورد انتشار جیوه به دلیل بیماری Minamata ناشی از مسمومیت شدید جیوه اتخاذ کرد. فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند تزریق کربن فعال برای رسیدگی به انتشار جیوه در این کشورها به کار گرفته‌شده‌اند. بنابراین، افزایش مقررات برای انتشار جیوه در سراسر جهان باعث افزایش تقاضا برای کربن فعال‌شده است.

تأثیر همه‌گیری COVID-19 بر بازار کربن فعال

همه‌گیری COVID-19 و اجرای اقدامات پیشگیرانه وضعیت صنعت مواد شیمیایی را به کل مختل کرد و بر رشد بازار تأثیر منفی گذاشت. دولت‌های کشورهای مختلف، بندرهای بین‌المللی خود را بستند و همین باعث اختلال بیشتر در زنجیره تأمین کربن فعال‌شد و درنتیجه بر کارایی عملیاتی صنایع غذایی و آشامیدنی و خودرو تأثیر منفی گذاشت. این بیماری همه‌گیر تأثیر منفی بر در دسترس بودن مواد خام برای تهیه کربن فعال در چندین کشور گذاشت اما با تعدیل وضعیت ویروس کرونا به نظر میرسد هر چه سریع‌تر بازار کربن رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

منبع:

www.prnewswire.com

1403 @ تمام حقوق برای شرکت کیمیا پالایش مانا محفوظ است.